Det gick inte många timmar. Stolpen i cykelbanan jag skrev om i morse är nu flyttad. Helt otroligt snabbt. Nästan imponerande snabbt. Blir minst sagt nyfiken på hur det gick till!


Foto: Mats Olov Nilsson

Så här såg det ut innan:

Foto: Elin Floresjö 


Relaterade inlägg:

Share.

5 kommentarer

  1. Jocke von Scheele on

    Egentligen står den för nära cykelbanan även efter flytten – det går inte att utnyttja hela cykelbanans bredd när den står så nära – men det är ju helt klart en förbättring. Och det faktum att Trafikkontoret reagerade så snabbt indikerar ju att de också tycker det är ett problem. Vem vet, vi kanske slipper sånt helt nångång i framtiden?

  2. Vad kostar dessa åtgärder egentligen? Är det skattebetalare eller är det entreprenörerna som bekostar dessa spektakel?

  3. felix reychman on

    Alla har hört norgehistorien om de tre handikappade personerna som möter en god fe, och får syn respektive hörsel tillbaka, medan norrmannen hörs ropa ”NYA DÄCK TILL RULLSTOLEN!!!!”
    HURRA! Trafikverket har flyttat den hjärndöda stolpen rekordsnabbt!!!!
    Men rekord är rekord, och ett steg i rätt riktning. BARA PÅ DEM KRISTER!!!

  4. Men någonstans är det ju ett feltanäk när de gång på gång inte fattar att cykelbanan är en del av vägen?
    Jag tittar på de friliggande gc-vägarna i mitt närområde och där står alla stolpar 40 cm ut i gräset, där finns ingen konkurrerande bana bredvid för motortrafik, men de som sysslar med körbanor verkar ju uppfatta gång- och cykelbanor bredvid som någon sorts parkmark, inte en del av systemet?
    Tunnelseende.
    Remsan mellan gångbanan och cykelbanan är ju också för smal för skyltar, rimliga vore att anlägga en avskiljare mellan körbana och cykelbana för skyltar som dessutom knappast är tänkta att gälla för cykel (oavsett hur dumt det än är att stanna och snacka på en smal cykelbana …. men troligen har de inte en funderat på stoppförbud i cykelbanan) utan att stjäla av gång- och cykelbana som redan är smala.

Leave A Reply