Super X var tidigare känd som Cannondales främsta vapen på cykelcrossbanorna, men glider nu in som ett rejält rejsigt gravelmonster och nyheterna är flera.

Föregångare, SuperSix EVO SE, satte den snabbaste tiden någonsin för Unbound Gravel 2024, och med nya SuperX är målet något ännu snabbare. Receptet är mindre luftmotstånd, mer ”trötthetsbekämpande” följsamhet, snyggare integration och ja du gissade rätt: mindre vikt.

Feta sulor! Nu har den plats för 48 mm fram och 51 mm bak.
Delta Steerer ger bättre integration och ett mer aerodynamiskt styrrör
LAB 71 ramen väger in på ynka 900 gram

SystemBar R-One – Integrerat och halt som tusan
Enda fästet på ramen är för en väska eller annat kul på överröret, i övrigt är detta en hoj dedikerad för rejs.
Dyraste i lineupen är såklart LAB 71 och den går loss på hiskeliga 180 laxar…
För mindre än halva priset får man en Super X Carbon 2: 83 000
”Billigast” är Carbon tre som rullar in på 54 000

Läs mer om detta nya vrålåk hos Cannondale

Share.
Leave A Reply